Götene Ufo AB förvärvar CMB Svets i Alingsås.

Dec 15 2017

Götene Ufo AB har förvärvat 90% av CMB Svets i Alingsås.

Götene Ufo AB gör en större satsning på eftermarknaden av redskap och slitplåt genom köpa 90% av CMB Svets i Alingsås.

– Vi gör nu en ordentlig satsning för att stärka vårt erbjudande till våra kunder att vara en helhetsleverantör med både tillverkning och försäljning av nya redskap. Genom köpet av CMB Svets så förstärker vi vår position på eftermarknaden med renoveringar av redskap och försäljning av slitdetaljer som t ex tänder, frontstål, slitribbor och plåt, säger Götene Ufos VD Sven Lans.

CMB Svets har ett gott rykte och en stor kunskap inom detta segment och tillsammans kommer vi att kunna bredda utbudet och vår kapacitet ordentligt. Dessutom är CMB Svets en Hardox® Wearparts store vilket innebär att man har ett nära samarbete med SSAB – med deras tekniska kompetens – och säljer hela deras program av slitplåt och slitdelar.

– Vårt fokus kommer att ligga på renovering och försäljning av slitdelar och slitplåt till skopor, krossar, återvinning och flak, avslutar Lans.

CMB Svets affärsidé är:
”CMB Svets skall erbjuda högkvalitativ och prisvärd renovering av skopor och övriga redskap samt försäljning av slitdelar och slitplåt inom entreprenadbranschen”

– Jag har drivit CMB Svets i 9 år och det känns fantastiskt att Götene Ufo AB köper 90% av bolaget och jag själv behåller 10% samt att jag får fortsätta att driva bolaget framåt, säger Magnus Bergström. Tillsammans kan vi nu ta nästa steg och utveckla bolaget och vi ges möjlighet att erbjuda våra kunder en helhetslösning på eftermarknaden.

Nya lokaler och mer personal
I samband med övertagandet kommer vi att flytta till nya lokaler i Alingsås samt anställa en svetsare till, avslutar Bergström.

För mer info kontakta Sven Lans, VD Götene Ufo AB, tel: 070-54 27 833 eller
Magnus Bergstöm, CMB Svets, tel: 070-255 17 90
www.goteneufo.se

Götene Ufo AB utvecklar, tillverkar och marknadsför skopor och andra typer av redskap till entreprenadmaskiner och har starka varumärken med gott renommé på marknaden.
Antalet anställda är 53 personer och omsättningen ca 95 MSEK. Vi gör allt för att vara lyhörda mot våra kunder som finns såväl i Sverige som utomlands och har ett brett sortiment.
Vi har under senaste åren gjort stora investeringar i vår produktion för att utveckla vår produktivitet. Våra ledord är service, kvalité och flexibilitet.